Webinar for skoleledere

Faglig ansvarlig

Bjørg Johanna Sundøy
E-post: [email protected]

Forbereder vi elevene godt nok for morgendagen? Vil vi nå se en endring av skole og samfunn etter koronapandemien? Velkommen til et gratis webinar om skoleledelse etter digital hjemmeskole! Klikk på lenke til registrering i zoom under:

Her er lenke til registrering:

Covid-19-viruset har ikke bare rammet vårt land, det har rammet globalt. Vil koronapandemien bli en «Game Changer»? Spørsmålet stilles av Richard Gerver, tidligere rektor og prisbelønnet foredragsholder fra Storbritannia som vi møter i Utdanningsforbundets skolelederwebinar. Gerver er en stor inspirator og prisbelønt foredragsholder kjent fra bl.a. TED-talks og UNESCO.

Om dette webinaret sier han:
We are all living through the greatest, unplanned period of change and uncertainty in human history. We have had to draw on our human skills and experiences more than ever, in order to find a way to survive and thrive. In this timely and inspirational session, Richard will use his experience and expertise to help us, as educators, make sense of the last few months and explore how we can take what we are learning and shape it to ensure that it meets the needs of our students.
Richard will explore the soft skills we need to cultivate and develop if our students are to be best equipped to master the world they will be inheriting from us.
There has never been a better time for us to explore our teaching, it is ultimately going to be our legacy and their future.

Velkommen til erfaringsutveksling og motivasjonsforedag med Utdanningsforbundet!

I tillegg til det globale perspektivet, ser vi også på erfaringer fra perioden da alt stengte i vårt eget land. Skolen tilpasset seg raskt og opprettholdt driften med digital hjemmeskole. Vi må kunne si at det lyktes skolen med når 70% av foreldrene sier de er fornøyd med elevenes læring og hjemmeskole. Men alle erfaringer var selvsagt ikke like gode, så hva vil vi ta med videre inn i et nytt skoleår? Hva har du som skoleleder og dine ansatte erfart? Det er høstet mange ulike erfaringer og vi vil gjerne legge til rette for at disse kan deles til inspirasjon og nytte.

I tillegg til Richard Gerver har vi invitert Katti Anker Teisberg og Ann Sørum Michaelsen, skoleledere som vil si noe om egne erfaringer. Følg oss på facebook@lederneiudf samt Utdanningsforbundets nettsider og meld deg på! Moderator er Tormod Korpås, leder av Utdanningsforbundets lederråd.

Omtale av Richard Gerver:
Richard Gerver har blitt beskrevet som en av de mest inspirerende ledere og talere. For dette har han mottatt flere priser. Han startet sin karriere i skolen, hvor han gjorde seg bemerket som rektor ved Grange Primary School, UK. Siden har han inntatt talerstolen verden over, som TED talks, BBC og kjente konferanser rundt om i verden, i fjor hadde vi også gleden av å høre ham på SETTdagene. Han er kjent for sin bruk av humor, sterke engasjement og å snakke ut fra erfaring, noe som både inspirerer og kan provosere tilhørerne. Hans unike evne til å knytte sammen erfaringer fra tilsynelatende ulike områder, kan både overraske og bidra til å utvide eget perspektiv og tenkemåte.