Utdanningsforbundet Bergen støtter kulturarbeiderstreiken

Vi i Utdanningsforbundet Bergen gir vår fulle støtte til de som nå streiker for en rettferdig pensjon i kultursektoren.

En pensjonsordning som fungerer like godt for alle kjønn og som varer livet ut, burde være en selvfølge i 2021. Pensjonsordningene har stått under press de siste årene. Våre medlemmer har stått i den samme kampen som fagforeningene i kultursektoren nå fører, blant annet ved streiken i Akasia i 2017. Den gode nyheten er at kampen kan vinnes! Den gangen måtte Akasia gi etter for våre krav etter 4 uker med stengte barnehager.

For oss handler denne streiken også om hva slags arbeidsliv vi skal ha. Arbeidsgivere bør ikke få lov til å løpe fra inngåtte avtaler, og slippe unna med det.

Stå på, vi står bak dere helt til dere vinner