Paroler til 8. mars-toget i Trondheim

Utdanningsforbundet Trondheim deltar også i år i arbeidet med den internasjonale kvinnedagen 8. mars. Vi er stolte over å få bidra til å sette fokus på likestillingsspørsmål denne dagen, og vil invitere alle interesserte medlemmer til å sende inn forslag til paroler som skal brukes i toget 8 mars.

Både organisasjoner og enkeltpersoner kan sende inn forslag. Fristen for å sende inn forslag er søndag 2. februar. Tirsdag 11. februar vil det så holdes et parolemøte der parolene for folketoget vedtas. Alle er velkommen til å delta på møtet.

Paroler sendes inn gjennom dette skjemaet

En kan også sende forslag på e-post til [email protected]

For å spare miljø og arbeidstid håper vi på mest mulig gjenbruk av tidligere paroler. Et arbeidsutvalg i 8. marskomiteen vil derfor forberede en innstilling ut fra alle innkomne forslag, som presenteres på parolemøtet. Møtedeltakerne kan opprettholde forslag som ikke blir innstilt av arbeidsutvalget, men det er ikke anledning til å foreslå nye paroler under møtet.

Til selve toget kan alle stille med egne underparoler, faner eller plakater til toget, men disse kan ikke stå i strid med hovedparolen, «Kamp mot all kvinneundertrykking».

Møtet foregår på NTNU Akrinn, Sverres gate 12 på Kalvskinnet, inngang fra Sverres gate. Lenke til facebook-arrangement: https://www.facebook.com/events/589690078275649/

Velkommen.

Dersom du har et ønske om  å bidra i 8. marskomiteen, send en e-post til [email protected]