Velkommen til medlemsmøte

Lærerstemmen i klimabrølet. Hva kan lærerne gjøre for klimaet?

Det siste året har vi vært vitne til et enormt og berettiget engasjement for klimaet blant ungdommer over hele verden. Klimaendringene er den største utfordringen våre barn og unge skal håndtere. Dette legger et stort ansvar på alle oss som jobber med barn og unge. Klimakrisa og omstilling til et bærekraftig samfunn er aktuell sak på landsmøtet til Utdanningsforbundet.

Utdanningsforbundet Trondheim ønsker også å bidra til å sette klima og bærekraft på agendaen og er stolte over å ønske velkommen til et medlemsmøte om klima.

Til møtet kommer Siri Skjæveland Lode og Anne Karin Sæther. Siri Skjæveland Lode er lærer og sentralstyremedlem i Utdanningsforbundet. Anne Karin Sæther er politisk rådgiver i Utdanningsforbundet. Hun har tidligere jobbet som kommunikasjonssjef i Miljøstiftelsen Bellona, og har gitt ut boken De beste intensjoner – oljelandet i klimakampen.

I tillegg kommer Lars Korsnes fra Tiller videregående skole. Lars er kjent for mange i Trondheim som en tydelig stemme i samfunnsdebatten. Han har særlig engasjert seg for flyktningesaken i tillegg til klima, og var senest i oktober tilstede under Extinction Rebellion sin klimamarkering i Berlin. Lars er naturfagslærer og vil i innledningen sin blant annet ta opp hvordan vi kan snakke med elever om klimautfordringene uten å skremme dem til handlingslammelse.

Vi ønsker velkommen til en spennende klimakveld på Bror Bar og Burger torsdag 21.11 kl 18-20.

Plakat - invitasjon