Snart pensjonist?

Som medlem i Utdanningsforbundet Nordland bør du beholde medlemskapet ditt som pensjonist. Det gir deg rettigheter og en rekke fordeler. Et medlemskap hos oss lønner seg.

Å bli pensjonist innebærer at du går over i en ny livsfase. Mye vil forandre seg, men du kan fortsatt være medlem hos oss. Behold profesjonsfelleskapet, vær med å styrke Utdanningsforbundet, og om du vil kan du engasjere deg som pensjonistmedlem.

En lærer og pedagog vil alltid være en lærer og pedagog, enten du er i jobb eller pensjonist. Du slutter ikke å være lærer og pedagog, selv om du slutter å gå på jobb.

Behold medlemsfordelene

Som pensjonistmedlem hos oss vil du beholde de gode fordelene et medlemskap gir. For kun 564 kr i året fortsetter du ditt medlemskap. Vi har blant annet en av landets beste og billigste forsikringer, hus, bil og personforsikringer. Vi har også en egen forsikring for de over 70+.Vi har i tillegg avtale med Nordea Direct som gir en av landets laveste rente på lån. Et medlemskap hos oss lønner seg.

Les mer om medlemsfordelene

Er du riktig registrert?

Du må melde fra til medlemsregisteret hvilken dato du går ut av yrkeslivet. Det kan du gjøre på tre måter:

1) Logg inn på min side og endre din medlemsgruppe til; Uføre-/AFP-/alderspensjonist

2) Ring 24 14 20 00 og tast 2 så får du snakke med medlemsservice

3) Send mail til: [email protected]

Landets nest største fagforening

Med over 180.000 medlemmer er Utdanningsforbundet den nest største fagforeningen i Norge og den største for pedagoger. Det gir oss fordeler – sammen er vi sterke.

Som en av over 39.000 pensjonister, er du registrert i organisasjonens medlemstall. Flere og flere lokallag oppnevner et råd til å ta seg av den voksende gruppen pensjonistmedlemmer. I Nordland er vi nå over 2.400 pensjonistmedlemmer.

Utdanningsforbundet ønsker å ta vare på den erfaring og kunnskap som pensjonistmedlemmene har. Som medlem får du tilbud om fellesskap med gamle kolleger og forbundsfeller.