Samarbeid med Pedagogstudentene

Innlandet
Stand på Høgskolen, fra venstre Mert Gursoy og Jørn Luvåsen, styremedlemmer i PS og Gry Rollag Føsker, kontaktperson videregående opplæring i fylkesstyret. Foto: Thore Johan Nærbøe

Utdanningsforbundet Innlandet samarbeider med Pedagogstudentene på stand denne uka.

Publisert 02.12.2019

Stand på Høgskolen i Innlandet

Utdanningsforbundet Innlandet har hele denne uka stand på Høgskolen i Innlandet, campus Hamar. Dette er et samarbeid med Pedagogstudentene (PS) sitt lokallag ved høgskolen.

Det er mulig å slå av en prat om alt fra studiemuligheter, videreutdanning og pedagogikk til lønns- og arbeidsvilkår eller jobbsøking.

Utdanningsforbundet er viktige for PS

Det er viktig at vi kan jobbe sammen med Utdanningsforbundet for gode studentvilkår og trygge arbeidsforhold for framtidige lærere, sier styremedlem i PS Jørn Luvåsen. Han mener også at samarbeidet er viktig for å øke andelen menn inn på barnehagelærerstudiet.

PS er viktige for Utdanningsforbundet

Vi er stolte av å ha en datterorganisasjon som bidrar til å løfte profesjonsforståelse og faglighet inn i lærerstudiet, sier Thore Johan Nærbøe, nestleder i Utdanningsforbundet Innlandet.

PS gjør en fantastisk viktig jobb for alle landets lærerstudenter, og setter et tydelig avtrykk med sitt arbeid. Et konkret eksempel er arbeidet med å sikre tid til veiledning for alle nyutdannede nyansatte lærere. Dette hadde ikke kommet på plass uten strategisk og målbevisst arbeid fra blant andre PS.

Tippekonkuranse

I disse mørke førjulstider er det også en liten tippekonkurranse på standen, hvor mange reflekser ligger i glasset?

I dag var det Aleksander Aasheim som tippet rett, og vant et nett med ulike logoprodukter fra Utdanningsforbundet, vi gratulerer!

Vinner av tippekonkurranse på Høgskolen i Innlandet 2.12.2019

I morgen og resten av uka vil det være mulig å stikke innom både Utdanningsforbundet og PS. Enten for en prat eller for å tippe antall reflekser.

Jobbsøkerkurs

Utdanningsforbundet Innlandet kommer også til å arrangere jobbsøkerkurs i samarbeid med PS. Dette blir onsdag 5. februar 2020 på Høgskolen, campus Hamar.

Følg med for mer informasjon om konkret tid og sted.