Ny barnehage

Publisert: 08.09.2021

Byggingen av den nye barnehagen på Koppang startet 1. august, og ifølge sektorleder for samfunnsutvikling, Vidar Austeng-Jørgensen, går alt etter planen.

Austeng-Jørgensen informerte arbeidsmiljøutvalget om byggeprosessen i møtet 7. september 2021. Den nye barnehagen ligger på tomta mellom tidligere Midt-Østerdal videregående skole og "prestegårdsboligen", og blir nærmeste nabo til Stor-Elvdal ungdomsskole. Støping og grunnarbeider er ferdig, i løpet av en måneds tid skal tak og vegger komme på plass. Den 19. oktober skal det være "tett bygg". Byggearbeidene er ventet å være ferdige til våren/forsommeren, og utearbeidene skal ferdigstilles i løpet av neste sommer. Målet er at den nye barnehagen skal være klar til bruk innvendig og utvendig for barn og ansatte til barnehagestart 15. august 2022.

Den nye barnehagen vil bestå av 4 avdelinger med plass til 54 barn. To avdelinger for småbarn, og to for store. Det er beregnet  9,5 m2 per barn (Oslo kommune 8,72). Lekeareal for små og litt større barn totalt er 2843 m2 (Oslo kommune 1728 m2). Se også vedlagte PP som ble presentert for arbeidsmiljøutvalget i mars 2021.

Arbeidsmiljøutvalget har bedt om en befaring på byggeplassen i neste møte i midten av november 2021. Skole- kultur og omsorgsutvalget i kommunen skal på befaring på skoleplatået 22. september.