Godt nytt år!

Et nytt år er så vidt i gang, og Utdanningsforbundet vil også i år jobbe for å bedre lærernes lønns- og arbeidsforhold, få flere barnehagelærere og økt bemanning.

2024 startet uvanlig her på Sørlandet, med mye snø og vind som har gitt ulike utfordringer. Flere steder ble skoler og barnehager nødt til å stenge av sikkerhetsmessige årsaker, og det har vært krevende noen steder å komme seg på jobb. Vi må helt tilbake til 1950-tallet for å finne lignende snøforhold mange steder på Agder.

Lærerjobben er viktig og krevende, og med den følger et stort ansvar. Også i år skal vi jobbe for å få politikerne til å innse at om man ønsker det beste for barn og unge, må man satse på lærerne og lærernes lønns- og arbeidsvilkår, og vi trenger flere barnehagelærere og økt bemanning.  Dette er også satsingsområder for den nye ledelsestrioen i Utdanningsforbundet som ble valgt på landsmøtet i november.

Nå er det disse tre som leder Utdanningsforbundet

Silje Gran Aanensen (fylkesleder) Eilin Ask Dugstad (nestleder)