Medlemsmøte med Simon Malkenes 10. februar

Publisert: 31.01.2020

Utdanningsforbundet Arendal har gleden av å invitere til medlemsmøte med foredrag av Simon Malkenes på Tyholmen hotell, mandag 10. februar.

Simon Malkenes er lektor, forfatter og debattant. Han har blitt tildelt Fritt Ords Honnørpris for sitt «kritiske søkelys på manglende ytringskultur i Osloskolen». Våren 2018 mottok han varslerprisen «Stockmanns Hammer» for sitt «modige bidrag til å reise debatt om norsk Utdanningspolitikk og situasjonen i Oslo-skolen.» September 2018 fikk han også Skjervheim-prisen «som ei anerkjenning av det arbeidet han har gjort, og som ei oppmuntring til han om å halde fram.»
Foredraget vil dreie seg om "Malkenessaken", ytringskultur, utdanningspolitikk - en fortelling om sine erfaringer fra Osloskolen.

Dette er en fortelling som skriver seg inn i en større historie om en politisk og ideologisk kamp om innholdet i norsk skole.
Kampen står om eleven, om skolen og om hvilket samfunn vi vil ha.
Det vil bli god mulighet for spørsmål og samtale i etterkant av foredraget.

Sted:  Tyholmen hotell
Dato:  Mandag 10. februar 2020